![Kurban Bayramı ne devir 2022 birçok çağ dinlence olacak?](https://www.megahaber01.com/files/uploads/news/default/kurban-bayrami-ne-zaman-2022-kac-gun-tatil-olacak.webp)
Müslüman alemi düşüncesince ehemmiyetli bayramlardan birisi bulunan Kurban Bayramı zamanı araştırılmaya bitmeme ediyor. Dini kendisine atasözü ve öneminin beraberinde çoğu kez en levent boylu resmi tatilin yaşandığı Kurban Bayramı düşüncesince planlarını alıştırmak talip vatandaşlar, Kurban Bayramı ne devir nikbet ediyorlar. Peki, Kurban Bayramı
8 Temmuz haset başlayan Kurban Bayramı 12 Temmuz haset sonuç bulacak. 9 Temmuz ise Kurban Bayramı’nın 1. günü.
2022 Kurban bayramı…Kurban Bayramı Arifesi- 8 Temmuz 2022 Cuma
Kurban Bayramı 1. Gün - 9 Temmuz 2022 Cumartesi
Kurban Bayramı 2.Gün- 10 Temmuz 2022 Pazar
Kurban Bayramı 3.Gün- 11 Temmuz 2022 Pazartesi
Kurban Bayramı 4. Gün- 12 Temmuz 2022 Salı
Kurban bayramı önemi:Kurban, Kur’an-ı Kerim, Sünnet ve icmâ ile çakılı müşterek ibadettir. Kurbanın yasal müşterek tapınma olduğuna değgin Kur’an-ı Kerim’de deliller mevcuttur. Hz. İbrahim’in oğlu Hz. İsmail’in namına müşterek kurbanın, Allah çeşidinden kendilerine fidyeinecat (kurban) kendisine verildiği açık açık bildirilmektedir (Sâffât, 37/107).Kurbanın meşruiyetine ayraç fail apayrı âyetler de vardır: “Kendilerine doygu kendisine verdiği kurbanlık hayvan bilimi üzerinde belli başlı günlerde Allah’ın adını ansınlar. Artık onlardan siz de yiyin, yoksula fakire de yedirin.” (Hac, 22/28), “Her ümmet için, Allah’ın kendilerine doygu kendisine verdiği hayvan bilimi üzerinde adını ansınlar diyerek kurban kesmeyi yasal kıldık.” (Hac, 22/34), “Kurbanlık kocabaş hayvanları da sizin düşüncesince Allah’ın dininin nişanelerinden kıldık. Sizin düşüncesince onlarda yararlı vardır. Onlar bozulmamış bönce dizili dururken kurban edeceğinizde üstlerine Allah’ın adını anın. Yanları üstlerine düşüp canları çıkınca onlardan yiyin, istemeyen fakire de özlemek mecburiyetinde küsurat fakire de yedirin.
Şükredesiniz diyerek onları böylecene sizin hizmetinize verdik. Onların etleri ve kanları katiyen Allah’a ulaşmaz. Allah’a ulaşacak bulunan ancak, sizin O’nun düşüncesince yaptığınız, gösterişten ırak edim ve ibadettir.” (Hac, 22/36-37)Bu âyetlerde mezkûr efsanevi kesiminin, et gereksinimi temini düşüncesince olmadığı, bunların tapınma gayeli birer yürütüm oldukları oldukça açıktır. Et ve kanların Allah’a ulaşamayacağının, esas olanın ihlâs ve züht bulunduğunun şahsen âyetin metninde toprak alması bunu açık açık ortaya koymaktadır.
Hz. Peygamber (s.a.s.) de, kurbanı müşterek tapınma kendisine ikrar etmiş ve şahsen kendisi de kurban kesmiştir. Hz. Peygamberin (s.a.s.), yasal kılınmasından itibaren ölüm edinceye derece gelişigüzel sene kurban kestiği tanınmaktadır (Tirmizî, Edâhî, 11; bkz. Buhârî, Hac, 117, 119; Müslim, Edâhî, 17).
Sahih hadis kaynaklarında toprak düzlük rivayetlerde, Hz. Peygamber (s.a.s.), kurban bayramında Allah katında en cana yakın ibadetin kurban boğazlamak olduğunu, kurbanın kesilir kesilmez Allah katında beğenilen olacağını ve kurban edilen hayvanın boynuzu, tırnağı da içeri edinmek az daha gelişigüzel şeyinin bireyin yararlı hanesine yazılacağını anlatım edip; bu ibadetin Allah rızası düşüncesince yapılmasını başvuru etmiştir (Tirmizî, Edâhî, 1; İbn Mâce, Edâhî, 3).
Ayrıca hicretin ikinci yılından itibaren bugüne derece müslümanların kurban kesmeleri, bu mevzuda fikir donanması bulunduğunu da göstermektedir (İbn Kudâme, el-Muğnî, XIII, 360).